Pojem crowdfunding se objevuje v mediích čím dál častěji, přesto česká veřejnost tento zajímavý druh prezentace a financování projektu stále ještě neobjevila. Což je škoda, protože crowdfunding může výrazně pomoci rozjet i lokální projekty ve vašem městě.

Crowdfunding byl aktivně využíván již našimi prapředky. Co jiného byla velká sbírka na stavbu Národního divadla? Jen slovíčko sbírku nahraďte anglickým slovíčkem crowdfunding neboli davové financování. Technologický pokrok umožňuje daleko efektivněji vybírat finanční prostředky na celospolečensky prospěšné projekty nebo na sny lidí.

Podstata crowdfundingu je získávání finančních prostředků od velkého počtu běžných lidí, což umožňuje poskytnout finance i pro takové projekty, které běžný finanční trh financovat nechce.  Většinou jde o projekty s kulturním zaměřením, jako je tvorba počítačových her, vydání knih od neznámých spisovatelů či natočení desek teprve začínajícími skupinami.  Finanční trh takové projekty nechce finančně zaštiťovat, protože s sebou nesou velké riziko v podobě ztráty poskytnutých finančních prostředků. Velmi podstatnou roli zde mají sociální sítě a jejich prostředí, za pomocí kterého může autor projektu oslovit různé lidi, která zná. V dnešní době je velmi obtížné pro mediálně neznámého člověka získat peníze od úplně neznámých lidí, proto lidé, kteří vytvářejí kulturu nebo určitý kult kolem sebe, již crowdfunding plně využívají.

Crowdfunding je fenomén se kterým se budete Perspektivní firmě často setkávat.